חדש בהגדרות והמלצות:
המלצות תזונתיות לסוכרת
לחיפוש באתר לחץ כאן
 
 
חדש במחשבונים
מחשבון הרכב שמנים ושומנים

המלצות איגוד הלב האמריקאי להפחתת יתר לחץ דם באמצעות שינויים תזונתיים

איגוד הלב האמריקאי פרסם הנחיות הנוגעות להורדה ולטיפול ביתר לחץ דם על ידי שילוב של תזונה נכונה, ירידה במשקל, צריכה נמוכה של מלח וצריכה מוגברת של אשלגן. כמו כן ממליץ האיגוד לצרוך פירות וירקות ולצמצם צריכת אלכוהול.
27% מהמבוגרים בארה"ב סובלים מיתר לחץ דם (לחץ דם סיסטולי של 140 מילימטר כספית או יותר או לחץ דם דיאסטולי של 90 מילימטר כספית או יותר). 31% מהאוכלוסיה האמריקאית נמצאים בשלב של טרום יתר לחץ דם (לחץ דם סיסטולי של 120-139 מילימטר כספית ולחץ דם דיאסטולי 80-89 מילימטר כספית).
המלצות האיגוד:
שמירה על משקל תקין או ירידה במשקל במקרה של השמנה. 65% מבין המבוגרים האמריקאים הם בעלי משקל עודף או שמנים. מחקרים קליניים הראו שהפחתה במשקל מורידה את לחץ הדם גם לפני שמגיעים למשקל הגוף האופטימלי. ככל שההורדה במשקל גדולה יותר כך עולה גם ההפחתה ביתר לחץ הדם.
הפחתת צריכת המלח לכמות של כ- 1.5 גרם ליום. מחקרים קליניים הוכיחו כי הפחתת צריכת המלח מורידה את לחץ הדם הן אצל הסובלים מן הבעיה והן אצל אלה שלא. הפחתת הצריכה יכולה להאט את עליית הלחץ הדם המתרחשת עם הגיל ולהפחית את הסיכון למחלות קרדיו-וסקולריות ואי ספיקת לב. ההשפעה המשמעותית ביותר היא אצל אנשים מבוגרים שכבר לקו ביתר לחץ דם, סוכרת או מחלת כליה כרונית. מאחר שיותר מ- 75% מהמלח הנצרך מגיע ממזונות מעובדים, האיגוד ממליץ למפעלי המזון להפחית את כמות המלח ב- 50% במהלך 10 השנים הבאות.
הגברת צריכת האשלגן על ידי אכילה של 10 מנות פירות וירקות בכל יום. צריכה גבוהה של אשלגן מקושרת להפחתת לחץ הדם הן אצל אנשים שכבר לקו בבעיה והן אצל אלה שלא. צריכת אשלגן מורידה את לחץ הדם יותר אצל שחורים מאשר לבנים. הרמה המומלצת לצריכה היא של 4.7 גרם אשלגן ליום. יתכן שכמות זו גבוהה מידי לאנשים שתפקוד הכליה שלהם לא תקין או אנשים הסובלים מאי ספיקת לב.
מיתון צריכת האלכוהול. מחקרים קליניים הראו קשר בין אלכוהול ליתר לחץ דם, במיוחד אצל אנשים ששותים יותר משני משקאות ליום. הפחתה בשתייה מובילה הן להפחתה בלחץ הסיסטולי והן להפחתה בלחץ הדיאסטולי. אם זאת, צריכה ממותנת של אלכוהול משפיעה באופן חיובי על לחץ הדם. לגברים מומלץ לצרוך עד שני משקאות ביום ולנשים – משקה אחד ביום.
דיאטת DASH - צריכה מוגברת של פירות, ירקות, מוצרי חלב דלי שומן, עוף, דגים ואגוזים. הדיאטה מגבילה שימוש בשומן, בבשר אדום, בממתקים ובמשקאות ממותקים. נמצא גם שהחלפת הפחמימות בחלבון, בעיקר ממקור צמחי, או בשומן חד-בלתי רווי עוזרת אף היא בהורדת לחץ הדם. דיאטה זו אינה מומלצת לחולי כליה בשל הכמות הגדולה של אשלגן, זרחן וחלבון.

New guidelines on diet and blood pressure. Hypertension. 2006 Feb;47(2):135-6.

http://hyper.ahajournals.org/cgi/content/full/47/2/135
http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=3036942

מתוך updates של מכון תנובה למחקר

 
 
 
 
x